Başkan Uğur, TV100'de Gündemi Değerlendirdi

ulasim 05.05.2015

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, TV 100 ekranlarında yayınlanan Yeni Türkiye isimli programın canlı yayın konuğu oldu. Uğur, Büyükşehir projelerini ve çalışmaları anlatıp halkı bilgilendirirken Yeni Türkiye’ye dair değerlendirmelerde bulundu. Başkan Uğur, “İlk 1 yılımız yapılanma ile geçti, şimdi icraata geçiyoruz” dedi.

ÇAY DERESİ 1 YILDA BİTECEK

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Çay Deresi projesi hakkında bilgiler verdi. Balıkesirlilerin zamanlarını en güzel şekilde değerlendirebilecekleri proje kapsamında, kültür ve kongre merkezleri ile kafe, restoran, alışveriş yerleri olacağını, Çay Deresinde kayıklarla gezinti yapılabileceğini belirten Başkan Uğur, “Balıkesir’i güzel bir alana avuşturacağız. İhale startları verildi, 1 yıl içinde Balıkesir’e kazandıracağımıza inanıyoruz” dedi.

BÜYÜKŞEHİR İLE GÜÇLÜ YÖNETİM

Büyükşehir'den önce yatırım bütçelerinin İl Özel İdaresi'nden karşılandığını, kıt imkanlarla birçok yatırım ve hizmetin yeterince yapılamadığını, ancak Büyükşehir ile birlikte çok daha güçlü bir yönetimin söz konusu olduğunu vurguladı. Uğur, “Büyükşehir ile birlikte BASKİ kuruldu, tüm kanalizasyon ve su işleri Büyükşehire it. Balıkesir'de 890'ı kırsalda olmak üzere toplam Bin 200 mahallemiz var. Tüm arıtma, kanalizasyon, su işleri tamamen Büyükşehirin sorumluluğunda. BASKİ ile kırsal mahallelerimizde daha önce kuyudan çekilen suların yerine İkizce Tepelerden 10 tane kırsal mahallemizin suyunu hemen bağladık. Kanalizasyonlarını da atıksu arıtma tesisine bağladık. Büyükşehir, merkezden yönetim, daha güçlü bir irade ve organizasyon. Balıkesir’de, Altıeylül ve Karesi ilçelerimizde atık su arıtma tesisi var, içme suyu arıtma tesisi var, sıkıntı yok. Şu anda Balıkesir’de 400 bin nüfusa hitap edecek arıtma tesisi var. Bu tesis 2009’dan önce faaliyete geçmişti. Düzenli çalışıyor, Balıkesir’deki atık sular çevreyi kesinlikle kirletmiyor. Yine 2004 tarihinde açılan içme suyu (İkizcetepeler Barajından)  arıtma tesisi var. Su arıtılıp, klorlanarak sağlıklı bir şekilde Balıkesirli hemşehrilerimizin kullanımına arz ediliyor. İkizce Tepeler'deki içme suyu arıtma tesislerinde jeneratör yoktu, elektrik kesintisinde şehre su verilemiyordu. 1 trilyon liraya yakın jeneratör aldık, artık böyle bir sorun yaşanmayacak” dedi.

BALIKESİR'İYENİLENİYOR

Büyükşehir Beledilye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir'i vizyon projeler ve yatırımlarla yenilemek, daha yaşanabilir bir Balıakesir için var güçleriyle çalıştıklarını ifade etti. Balıkesir’in yağmur suyu kanal projesinin yıllardır yapılmadığını belirten Uğur, “90’lı yıllarda kanalizasyon projesi yapılırken 'biz yağmur suyu projesi istemiyoruz' demişler ve bunları kanalizasyon hattına bağlamışlar. Böyle olunca birçok evi, bodrumları su basıyor. Vatandaş bundan zarar görüyor. Şu anda Balıkesir merkezde Altıeylül ve Karesi ilçelerinde yağmur suları proje ihalesine çıktık. Projeyi aldıktan sonra yağmur suyu kanallarıyla ilgili de inşaat ihalesine çıkacağız. Bunlar proje yapılmadan olan işler değil. Mahallelere gidiyoruz, bir köprünün üzerinde su birikintisi oluyor, vatandaş mağdur” diye konuştu.

KÖRFEZİN SORUNLARI BÜYÜKŞEHİR İLE ÇÖZÜLÜYOR

Başkan Uğur, “Ege’nin incisi” dediği Edremit Körfezindeki ilçelerin sorunlarının da Büyükşehir ile birlikte çözüme kavuşturulmaya başladığını söyledi. Uğur, “Ayvalık, Burhaniye, Gömeç, maalesef arıtma tesislerinin kapasitesi yetmiyor, Balıkesir’in kış nüfusu 1 milyon 200 bin, yaz nüfusu 3.5 milyonu geçiyor. Körfez bölgemizde Altınoluk’tan Altınova’ya kadar 1.5 milyonun üzerinde nüfus oluyor, iki buçuk ay. Buradaki arıtma tesislerinin kapasitesi yetersiz, burayla ilgili de arıtma tesisi ihalelerine çıktık, ardından inşaat ihaleleri olacak. Sadece Altınoluk, Güre, Zeytinli, Edremit, Burhaniye , Ayvalık, Küçükköy, Altınova'nın yapım ihalesi 140 milyon lira tutuyor. Bunların da altına imzamızı attık, İller Bankasına gidip sözleşmesini de imzaladık. Proje ihalesi bittikten sonra bizim Ege’de körfezimizdeki bütün ilçelerde atık sular arıtmadan geçtikten sonra deşarjı yapılacak, çevreyi kirletmeyecğiz, denizimizi kirletmeyeceğiz. Öncelikle çevremizi temiz tutacağız. Bugüne kadar maalesef belde belediyeleri bu çalışmaları yapmamış. Altınoluk’ta arıtma tesisi var, 40 bin kişiye hitap ediyor, fakat yaz nüfusu 500 bin. Foseptikleri alıyor denize döküyorlar, bu olmaz. Ayvalık’ta su yok. Ayvalık’ın isale hattını olduğu gibi yeniliyoruz. Ayvalık’ın yalnız borusu 9 milyon TL. Ayvalık'ın su hattını yeniliyoruz” dedi.

GÖNEN'E 5 YILDIZLI, BİN YATAKLI YENİ OTELLER

Gönen'deki atık suların da Gönen Çayına aktığını hatırlatan Başkan Uğur, “Gönen çayının ıslahıyla ilgili çalışmamız var. Önce atık su arıtma tesisini yapacağız. Gönen’de bizim dünyaca ünlü kaplıcalarımız var. Dericiler bölgesinde kentsel dönüşüme gidiliyor. 300 dönüm alanda bütün deri sanayicileri, tabakhaneler hepsi dericilik Organize Sanayi Bölgesine taşınacak, kentsel dönüşüm ile oraya en az 5 yıldızlı, biner yataklı en az 5-6 tane otel gelecek. Çünkü sıcaklık derecisi 90 derecenin üzerinde termal su var” dedi.

KIRSAL MAHALLELERDEN SU PARASIALMAYACAĞIZ

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, BASKİ'nin ilçelerde ve kırsal mahallelerde hızla çalışma yaptığını bildirdi. Bütün kırsal mahallelere saat takıldığını, su bağlantılarının yapıldığını kaydeden Başkan Uğur, kırsal mahallelerde su saatleri okunmaya başladıktan sonra ücret alınacağını, daha önceki suların ücretlendirilmeyeceğini tekrarladı. Uğur, “Bazı mahallelerde sular içilecek nitelikte değil, ihaleye çıktık, hepsine arıtma tesisi yapıyoruz. Bugüne kadar kırsaldaki mahallelerdeki saatleri okumadınız. Şimdi okuyup büyük faturalar gelecek nasıl ödeyleceğiz diyorlar. Biz kırsalda saatleri okumaya başladıktan sonra para almaya başlayacağız, öncekileri almıyoruz” dedi.

KIRSALA 100 MİLYONLUK BÜTÇE

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Fen İşleri makine parkını güçlendirdiklerini söyledi. Daha önce Özel İdarelerde yılda 8-10 milyon lira yatırım yapılırken, 2013 yılındaki 25 milyon liralık özel idare bütçesiyle yapılan yolu, suyu, vs. için Büyükşehir olarak 2015 yılında kırsaldaki mahallelere 100 milyon lira bütçe ayıdıklarını bildirdi. Başkan Uğur, “Bu yıl yapacağımız 850 km yol, köprüler, vs. Susurluk’ta Karşıyaka Mahallesine gittik, Buzağılı Köprüsü var, 300 metre uzunluğunda, 15 yıldır bekleyen bir köprü, oradan 9 köye gidiliyor. Buzağılı köprüsünü yapacağız dedik, ihalesine çıktık, inceleme yaptım, 15 gün içinde müteahhide teslim ettik, 3 milyon lira harcayacağız. Büyükşehir olmasaydı daha 15 sene bu köprü yapılmazdı. Bunların 15 yıllık rüyası Büyükşehir ile gerçek oluyor, biz oraya Büyükşehir olarak Buzağılık köprüsünü yapıyoruz. Refüjlerdeki düzenlemeler, çim ve çiçeklendirmeler, her yerde yapıyoruz. Kent Estetiği Daire Başkanlığımız yapıyor” dedi.

“1 YIL YAPILANMA İLE GEÇTİ, ŞİMDİ İCRAATA GEÇİYORUZ”

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Büyükyşehir olduktan sonra ilk 1 yılın yapılanma süreci ile geçtiğini belirterek, “Şimdi icraat zamanı” dedi. Başkan Uğur, “Bir yıl yapılanma ile geçti, darie başkanlıklarımızı kurduk, Su kanalizasyon İdaresini kurduk, makine ekipmanlarımızı temin ettik, proje ihalelerine çıktık. Çay Deresi ile ilgili, jeolojik etütü var, milli emlak işlemleri var. Oradaki Sebze Meyve Halini Kesirven Köyüne taşıyacağız, bunların hepsi birden olan işler değil, kademe kademe oluyor. Bütçelerimiz hazır, projelerimiz hazır, ihaleler hazır, icraata geçiyoruz. Balıkesir’in araç sayısı arttığı için trafik de sorun olmaya başladı. Bandırma yolundan giriyorsunuz; Emniyet Kavşağından başlıyor, sonra hastane, Basri Otel kavşağı istasyon önü, büyük sıkışıklık oluyor. Buralarda köprülü kavşaklar, dalçıklar için büyük projelerimiz var. Önce Gaziosmanpaşa ile Plevne Mahallesini birbirine bağladık. Araya bir gecit açtık, Karayolları ile birlikte biz de masraf ettik. 16 yıllık milletvekiliyim, Ankara tecrübem var. Rica ettik, geçidi karayolları yapsın, biz de peyzajını yapalım dedik ve geçen yıl ramazan ayında iki mahalleyi birleştirdik. Mahalle halkı biz hayal ediyorduk siz gelip yaptınız diye teşekkür ettiler. Şimdi yapacağımız Emniyet Kavşağı, Basri Otel Kavşağı ile ilgili 20 Mayıs’ta ihaleye çıkıyoruz, tüm jeolojik etütler yapılıp izinler alındı ve MEKAP’a girdi, İhale Kurumu kabul etti ve 20’sinde ikisinin de ihalesi var. Bunlar 25 milyonluk iş, Çay Deresi de öyle, iki işte ben Balıkesir’e 50 trilyon lira kazandırdım” şeklinde konuştu.

BAŞKAN UĞUR'DAN MARMARA ADASI'NA YOL MÜJDESİ

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir'in Ada ilçesi olan Marmara Adası'nda tarihinde ilk defa ilçe yollarının Karayolları ağına alındığını müjdeledi. Uğur, “Marmara Adası’nı ilk defa karayolu ağına aldırdım. Bakan ile görüştüm, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Bölge Müdürlüğü ile görüştüm. Marmara Adası yollarını ilk defa karayolu ağına aldırdım, Ada'daki ilk defa yollarında karayolu aracı görüyorlar. Asfaltını, Karayolları yapıyor. Büyükşehir’in, Edip Uğur’un etkisi olmasa bunların Karayolları ağına alınması mümkün değil. Aynı zamanda Kapı Dağı Yarımadası’nın yollarını da Karayolları ağına aldırdım. Greyderler yollarda çalışıyorlar. Bunlar istikrar olmadan, diyalog olmadan olmuyor. Bunları Büyükşehir yapıyor, Edip Uğur yapıyor” dedi.

YENİ OTOBÜSLER SEFERLERE BAŞLIYOR

Başkan Edip Uğur, her fırsatta vurguladığı toplu taşımaya da gereken önemi verdiklerini tekrarladı. Vatandaşların şehir merkezinde toplu taşımadan artık memnun olmadıklarını belirten Başkan Uğur, “Önce kampüs hattında başladık, minibüsler vardı, onları kaldırdık. Şimdi 50 kişi taşıyabilen modern, klimalı, alçak taban, engellilere uyumlu araçlarını aldı, çalışıyor. Hepsi validatörlü, Balkart ile herkes biniyor, para alışverişi yok. Büyükşehir Ulaşım Dairesi hangi durakta kaç kişi bindi hangi saatte bindi nerden nereye yolculuk yaptı takip ediyor. Eğer bilginiz yoksa ulaşımı yönetemezsiniz ki ulaşımı yönetmemiz lazım. Balıkesir'deki halk otobüsleri de yenileniyor. Yeni otobüsler alındı, 15-20 gün içerisinde sefere başlayacak. Hepsi validatörlü, kameralı, alçak tabanlı, engellilere uyumlu, temiz, pırıl pırıl çevreye uyumlu otobüsler. Biz bunu aynı şekilde Edremit’te, Gönen’de, Ayvalık’ta tüm ilçeler arasında da yapacağız. Bizim için vatandaşın memnuniyeti önemli, insanlar rahat etmeli. Vatandaşlarımız huzurlu, güvenli yolculuk yapacak. Bunu da Büyükşehir sağlayacak” dedi.

BANLİYÖ TRENİ GELİYOR

Başkan Uğur, Balıkesir merkezinde banliyö tren hattı yapılacağını, çalışmaların sürdüğünü açıkladı. TOKİ bölgesinden Gökköy arasında faaliyete girecek olan banliyö hattıyla ilgili bilgi veren Uğur, “Devlet Demir Yolları, Bandırma – Menemen hattını sinyalizasyonlu, elektrikli, çift hatlı tren ihalesini yaptı. Balıkesir merkezde Yay/Ada’nın orada çift hat döşendi, Gökköy’de var. Bu hat bittiğinde Ayşebacı – Gökköy arasında banliyö treni yapacağız. Vatandaşlar Ayşebacı’dan, TOKİ’den trene binecek vatandaşlar, oradan hastanenin oraya gidecek, Organize Sanayi Bölgesi'ne gidecek. Gökköy’e kadar koyacağımız 5-6 istasyon ile banliyö treni çalışacak. Biz bunları söylüyoruz muhalefet seçim propagandası diyor. Onlar konuşuyor, biz yapıyoruz. Bu hükümet ne söz verdiyse yerine getiriyor” dedi.

BALIKESİR'E 13 YILDA 12 KATRİLYON YATIRIM

Başkan Uğur, Ak Parti iktidarında Balıkesir'in 13 yılda 12 katrilyonluk yatırım aldığını vurguladı. Siyasi istikrar vurgusu yapan Uğur, şöyle konuştu;

Balıkesir'in bin yataklı hastanesi inşa ediliyor, en az 250 trilyon para harcanacak, 19 Mayıs 2016 tarihine kadar açılacak. Müteahhit 24 saat çalışıyor. Manyas Barajı 20 yıl olmuş, Havran Barajı 16 yıl olmuş, hepsi iz bedel. Hepsi AK Parti iktidarı ile bitti. Kaynak olmadan hiçbir işe çıkılmıyor, başlanan iş de bitiyor. Ülkede siyasi istikrar var. 14 yıl içerisinde 1 trilyon 880 milyar dolar yatırım oldu. Bu 13 yıl içerisinde Balıkesir'e gelen yatırım 12 katrilyon oldu. Devamlı katlayarak sürüyor. İstanbul-İzmir Otoyolu, 2015 yılı sonunda tamamlanacak, Balıkesir’de Ertuğrul tarafında şantiye kuruldu (Savaştepe yolu). Yani 2016 baharında İstanbul’dan İzmir 3 saat, Balıkesir-İstanbul 2 saat, Balıkesir-Kocaeli 1.5 saat. Balıkesir öyle bir yerde ki, Ege ve Marmara’nın nüfusu Türkiye’deki nüfusun yüzde 40’ı. Türkiye’deki milli gelirin yüzde 75’i Ege ve Marmara bölgesinde. Tüketimin yüzde 75’i de bu bölgede. Yaz nüfusu Türkiye’nin yüzde 65’i bu bölgede. Balıkesir de Marmara ve Ege ekseninin tam ortasında. Tüketim bölgelerine eşit uzaklıkta. O nedenle sanayicinin yatırım için tercih ettiği yer Balıkesir. OSB yeni bir çalışma yapıyor, alanı genişletiyor. Gerekli müracaat yapıldı, genişleme alanlarını Belediyemiz uygun gördü, yatırımcı geldiğinde yerimiz yok dememiz lazım, bunları yapıyoruz. Bandırma’da da kimya sanayicileri için kurulacak organize sanayi bölgesi için hazırlığımızı yapıyoruz. Bandırma bölgemizde de en az 300 bin kişiye istihdam olacak, 8-10 milyon dolarlık yatırım olacak. Biz Balıkesir’i 5 milyon nüfuslu, Bandırma’yı 1 milyon nüfuslu planlıyoruz. Bandırma Üniversitesini de kurduk, biz önayak olduk. YÖK ile görüştüm. Milli Eğitim Bakanı ile görüştüm ve meclisten çıktı, Bandırma Üniversitesine kavuştu. Hayırlı uğurlu olsun. Bundan sonra da Bandırma’yı 300 bin istihdam sağlayacak yeni bir organize sanayi bölgesine kavuşturacağız. Büyükşehir büyük düşünüyor. Ben Büyükşehir belediye Başkanı olduktan sonra hiçbir zaman enkaz edebiyatı yapmadım. Ben işadamıyım. Bizim BASKİ’nin 600 milyon borcu var. Tüm ilçelerin beldelerin İller Bankası’na, Hazine’ye olan borçlarının hepsi bize geldi. Biz merkez ilçe belediyesinin bile bankadan aldığı 20 trilyonu bile ben ödüyorum şimdi. Biz Büyükşehir Belediyesi olarak bankalardan daha para almadık, biz kendi paramızı kendimiz üretmek istiyoruz. Kendim üreteceğim parayı, bir taraftan üreteceğiz sonra Balıkesir’e yatırım yapacağız. Halkımızın daha rahat, daha huzurlu, güvenli çalışması için marka bir kent olması için bu yatırımları yapacağız. Para yok diye bir şey yok. İcabında borç da alırız bu yatırımların hepsini gerçekleştireceğiz.

BALIKESİR'E ÜÇÜNCÜ ÇEVRE YOLU MÜJDESİ

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir'e yeni bir çevre yolu yapılacağının müjdesini verdi. Uğur, “Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün ihalesi Çanakkale-Balıkesir Otoyolu ile birlikte yapılıyor. Balıkesir otoyolların kavşağında bir il oluyor. Balıkesirli hemşehrilerime yeni bir müjde vermek istiyorum, Balıkesir Kuzey Çevre Yolu proje ihalesi yapıldı. Yer teslimi bu hafta yapılıyor. Balıkesir’de Doğu Çevre Yolu var, Batı Çevre Yolu var. Kuzey Çevre Yolu ile üç çevre yoluyla birleşmiş oluyor. Çanakkale’den gelecek otoyol buraya bağlanacak. Karayolları mastır planında Edirne üzerinden Avrupa’dan gelen araçlar İstanbul ve Bursa trafiğine uğramadan Afyon’a, Kütahya’ya, Konya’ya gidecekse Balıkesir üzerinden Dursunbey bölünmüş yolu üzerinden Antalya’ya kadar gidebilir. Eğer Ege’ye izmir’e, Muğla’ya gidecekse yine Çanakkale Balıkesir Otoyoluna İstanbul – İzmir Otoyoluna çıkıp oradan Ege’ye gidecek. Balıkesir’i buna altyapısıyla, yeşil alanları, turistik otelleri, yat limanları ile her şeyi ile hazırlamamız lazım. Fransa Cannes şehrindeki MIPIM fuarında Balıkesir’i dünyaya tanıttık. Balıkesir’e kongre merkezi yapıyoruz, alışveriş caddeleri yapıyoruz. Körfezimiz cennet, Kazdağlarımız var, etimiz, sütümüz, sebzemiz, meyvamız her şeyimiz ile zenginiz. Termal otellerimiz, Cunda adamız var, Avşa Adamız, Marmara Adamız, Şeytan Soframız var, Sarımsaklı’mız var. Bunlarla ilgili projelerimizi yabancı yatırımcılara anlattık. Cunda Adası’na giden yer doldurulmuş yol yapımı, körfeze akıntı yok. Oraya köprü yapıyoruz, 3-4 ay içinde tamamlanacak. Cunda Köprüsü olacak, seneye inşallah yazın o köprüden geçerek gidecek herkes Cunda’ya. Biz Ayvalık körfezini oradaki kirlilikten kurtaracağız. Gönen Çayını da kurtaracağız. Balıkesir 18 bin kilometre kare. Büyükşehir tüm bunların hepsi için gece-gündüz çalışıyor. Altınoluk’a güzel bir liman yapalım, Ayvalık’a büyük mistik gemilerin geldiği bir liman yapalım. Zenginliğimiz çok, gelen turistleri en az 4-5 gün orada konaklatmamız lazım. Zenginliklerimizi halkla buluşturacağız. Bütün projelerimiz bunun için, yoksa ne için yapacağız? Dar kalıplar içinde değiliz.

GYODER ZİRVESİ

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir'in bu hafta çok önemli bir ekonomi zirvesine ev sahiyliği yapacağına da değindi. 6-7 Mayıs tarihlerinde GYODER Gelişen Kentler Zirvesi'nin Balıkesir’de yapılacağını hatırlatan Bakan Uğur, “7. Gelişen Kentler Zirvesi şehrimizde yapılacak. Sabiha Gökçen'den Balıkesir Kocaseyit Havaalanına 6 Mayıs’ta geliyorlar. Kazdağlarını göstereceğiz, Altınoluk’u göstereceğiz. İşadamlarını, yatırımcıları, basın mensuplarına gemiye bindirip Edremit körfezini, nerede yatırım yapılabilir göstereceğiz. Yatırımcılar, gelsin Balıkesir’i görsün. Ayın 7’sinde Balıkesir Balkonuk Center'daki zirve 500 işadamı ile işadamı dernekleri, inşaatçıların, diğer büyük yatırımcıların katıldığı, dışarıdan gelen yatırımcılarla buluştuğu bilgi alışverişinde bulunduğu bir zemin olacak. Bu toplantımıza Başbakan Yardımcımız Ali Babacan geliyor. Ali Babacan çok değer verdiğimiz Türkiye’nin ekonomisini yöneten Bakanımız. Ben Ali Babacan’ın ekonomiyi iyi yönettiğine inanıyorum.  Türkiye’nin 1958’de başlayan IMF borcu 2003 yılında 24.5 milyar dolar iken 2013 yılında IMF’ye olan borcumuzu sıfıra indirmişiz, bu AK Parti Hükümetinin başarısı, Hazinenin ve Maliyenin başında olan Ali Babacan’ın başarısı” dedi.