Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi

Amaç 12: Finansal sürdürülebilirliği sağlamak.

Hedef 12.1: Mevcut kaynakları etkin verimli bir şekilde kullanarak,   mali disiplini sağlamak ve Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ile iştiraki olduğu şirketlerin ve bütçe içi işletmelerinin, karlılık ve verimliliklerini arttırmak.

Hedef 12.2: Mal ve hizmet alımlarını birimlerin talepleri doğrultusunda hızlı ve etkin olarak karşılamak.

FAALİYETLER

  • İştiraklerle ilgili raporlama ve geliştirme çalışmalarının yapılması.
  • Hizmet alanları arasında bütçenin dengeli bir şekilde dağılımının sağlanması.
  • Kesin hesap cetvelleri ve mali istatistiklerin, doğru bir şekilde ve zamanında hazırlanarak ilgili makamlara sunulması.
  • Tahsilat noktalarının yaygınlaştırılmasının sağlanması.
  • Mevcut teknolojilerin güncel mevzuatlara uyarlanması.
  • Mevzuattaki değişikliklerin takibi ve uygulanması.
  • Sermaye Transferleri için gerekli kaynak ihtiyacı temini, muhasebeleştirilmesi ve ödeme işleminin yapılması.
  • İller Bankası ve maliye payı kesintilerinin muhasebeleştirilmesi.
  • Cari transferlerin (Ek karşılık ödemeleri ve T.B.B payı) hesaplanması, muhasebeleştirilmesi ve ödeme işleminin yapılması.
  • Bağlı idarelere borç verilmesi.
  • Kurumun, tüketime yönelik mal ve malzeme, kırtasiye, büro tefrişatı ve temizlik malzemelerinin alım ve dağıtımının yapılması.
  • Harcama yetkisi uhdesinde kalmak koşuluyla diğer daire başkanlıklarına ait satın alma işlemlerinin yürütülmesi
  • Büyükşehir Belediyesi Birimlerinin ihtiyacı olan araç kiralama hizmet alım işinin sekteye uğramadan yürütülmesi. Buna ilişkin ihale süreci ile hak edişlerin takibinin yapılması.
  • Birimlere ait tüm resmi araçların trafik sigortalarının tek elden zamanında temininin sağlanmasına yönelik ihale ve hak ediş ödeme takibinin yapılması.
  • Harcama yetkisi ilgili daire başkanlığı uhdesinde kalmak şartıyla diğer birimlerden gelen; mal, hizmet, danışmanlık ve yapım işlerine dair satın alma iş ve işlemlerine yönelik ihale sürecinin sonuçlandırılarak sözleşmeye bağlanması.
  • Birimlere ait hizmet binalarının elektrik, su, doğal, gaz, telefon, internet ihtiyaçlarının tek elden ödeme ve abonelik iş ve işlemlerinin yapılması.

Amaç 13: Adil, katılımcı ve yenilikçi yöntemlerle kurumsal kapasiteyi geliştirmek.

Hedef 13.1: Stratejik yönetim ve iç kontrol sistemlerinin etkinliğini artırarak kurumsal gelişime katkı sağlamak, şehrin ulusal ve uluslararası ilişkilerini geliştirmek, güçlendirmek.

Hedef 13.2: Kurum işleyiş ve faaliyetlerinin mevzuata uygunluğunu denetlemek, takibini yapmak, hesap verilebilirlik ve güvenilirliği desteklemek.

Hedef 13.3: Muhtarların, sürdürülebilir ve adaletli şekilde mahallelerine hizmet verebilmeleri için şartların iyileştirilmesi ve desteklenmesi.

Hedef 13.4: Hizmetlerin sunumunda güvenilir ve halka yakın anlayışla katılımcılığı artırmak.

Hedef 13.5: Evrak ve arşiv hizmetlerinin bilgi güvenliğini sağlamak; hemşehrilerimizin, halka yakın hizmet anlayışı ile belediye hizmetleri hakkında ki yazılı taleplerini güleryüzlü hizmetle, tek elden, hızlı ve doğru şekilde kaydetmek ve halkla ilişkileri güçlendirmek, Halk Masası ve CİMER kanalıyla gelen talep, şikâyet ve istekleri birimlere iletmek.

Hedef 13.6: Zabıta iş ve işlemlerini adil, tarafsız ve eşitlik içerisinde yürüterek şehrin huzur ve esenliğini sağlamak

FAALİYETLER

  • İç kontrol çalışmalarının (Eylem Planı, Kurumsal Risk Yönetim Belgesi, Konsolide Risk Raporu, Risk İyileştirme Planı İç Kontrol Sistemi Değerlendirme Raporu vb.) yapılması.
  • İç kontrol eğitimlerinin yapılması.
  • Kurumsal kapasitenin geliştirilmesine yönelik faaliyetlerin düzenlenmesi.
  • İlimizle ortak özelliklere sahip dünya şehirlerinin araştırılarak kardeş şehir olunması.
  • Üye olunan birliklerle iş birliği halinde çalışmaların gerçekleştirilmesi.
  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 31000 Risk Yönetimi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Sistemi, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi çalışmaları.
  • Yurt dışı görevlendirmelerin takibi ve harcırah faaliyetleri.
  • Kurum içindeki inceleme, soruşturma işlemlerinin yapılması.
  • Mevzuatlarda yenilemelerin ve değişiklerin takip edilmesi.
  • Muhtarlara yerinde teknik çalışma ziyaretleri düzenlenmesi.
  • Muhtarlara 20 ilçede ilçe bazlı toplantılar düzenlenmesi.
  • Muhtarların mesleki ve güncel konularda gelişimlerini sağlamak üzere eğitim plan ve programlarının oluşturulması.
  • Muhtarlara mahalleleri ve kendi fiziki şartlarını iyileştirici ve kolaylaştırıcı materyal desteği sağlanması.
  • Muıhtarların taleplerini ilgili birimlere ulaştırarak takip ve koordinasyonunun sağlanması.
  • Balıkesir’i ve idareyi ilgilendiren gelişmelerden Başkanlık makamının ve ilgili birimlerin haberdar edilmesi.
  • Hizmet gerçekleşmeleri ve taleplerin değerlendirmesi amacıyla kurumun dış paydaşlarıyla periyodik toplantıların düzenlenmesi.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde temsil ve organizasyonlara yönelik çalışmalar düzenlenmesi, geziler düzenlenmesi ve şehrimize gelen katılımcıların ağırlanması.
  • Önemli gün ve haftaların kutlanması için etkinlikler düzenlenmesi.
  • Halk günü programları aracılığıyla Başkanın vatandaşlarla dönemsel olarak bir araya gelmesinin sağlanması.
  • Başkanlık makamının resmi törenlerde, özel toplantılarda ve yurtiçi yurtdışı gezilerde temsil edilmesi ile belediyeye gelen konukların ağırlanması.
  • İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı ile koordineli olarak Resmi Yazışma Esas Ve Usulleri hakkında kurum personeline eğitim verilmesi.
  • İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı ile koordineli olarak Standart Dosya Planı Ve Elektronik Arşiv Yönetimi hakkında kurum personeline eğitim verilmesi.
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Halk Masası ve CİMER üzerinden gelen yazılı talep, istek ve şikâyetlerin ilgili birimlere aktarılması.
  • Kurum dışından gelen evrakların teslim alınması, tasnif edilmesi ve ilgili birimlere gönderilmesi.
  • Kurum dışına gönderilecek evrakın ilgili kurum, kuruluş ve kişilere gönderilmesi.
  • Kurum arşivinin çalıştırılması, birim arşivlerinin çalışmasına yardımcı olunması; birim ve kurum arşivinde ayıklama, devir ve imha işlemlerinin yapılması, elektronik arşivin oluşturularak kurum arşivinin her türlü zararlı dış etkenden korunması.
  • İlçe belediyeleri ile etkili iletişimi artırarak, kurumsal kapasiteyi geliştirmek.
  • İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı ile koordineli olarak Resmi Yazışma Esas Ve Usulleri hakkında kurum personeline eğitim verilmesi.
  • İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı ile koordineli olarak Standart Dosya Planı Ve Elektronik Arşiv Yönetimi hakkında kurum personeline eğitim verilmesi.
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Halk Masası ve CİMER üzerinden gelen yazılı talep, istek ve şikâyetlerin ilgili birimlere aktarılması.
  • Kurum dışından gelen evrakların teslim alınması, tasnif edilmesi ve ilgili birimlere gönderilmesi.
  • Kurum dışına gönderilecek evrakın ilgili kurum, kuruluş ve kişilere gönderilmesi.
  • Kurum arşivinin çalıştırılması, birim arşivlerinin çalışmasına yardımcı olunması; birim ve kurum arşivinde ayıklama, devir ve imha işlemlerinin yapılması, elektronik arşivin oluşturularak kurum arşivinin her türlü zararlı dış etkenden korunması.
  • İlçe belediyeleri ile etkili iletişimi artırarak, kurumsal kapasiteyi geliştirmek.